Komentarze

Australijskie linie lotnicze Qantas pobiły rekord świata. Bezpośredni lot z Londynu do Sydney, który wystartował 14 listopada, trwał 19 godzin i 19 minut. Tym samym zasłużył na tytuł najdłuższego lotu na świecie. Nie był to jednak zwykły rejs. Na pokładzie Boeinga 787-9 Dreamliner znalazło się około 50 osób - głównie pracowników linii i dziennikarzy, biorących udział w teście, badającym możliwości samolotu, jak i ich organizmów.

  • Najdłuższy lot na świecie potrwał 19 godzin i 19 minut. To trasa z Londynu do Sydney
  • Boeing 787-9 Dreamliner po wylądowaniu w Australii miał jeszcze zapas paliwa na 1 godz. 45 minut lotu
  • Najdłuższy rozkładowy lot to dziś trasa z Nowego Jorku do Singapuru

 

Boeing 787 Dreamliner pokonał w tym czasie 17,8 tys. km, przelatując m.in. nad Polską. Na co dzień trasa z Londynu do Sydney wymaga co najmniej jednej przesiadki, na przykład w Dubaju lub Singapurze. Bezpośredni lot testowy to przymiarka do otwarcia rozkładowych rejsów między Sydney a Londynem i Nowym Jorkiem. Jak poinformował przewoźnik, dzięki bezpośredniemu lotowi z Londynu do Sydney udało się zaoszczędzić blisko dwie godziny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kilka tygodni temu podobny lot testowy odbył się na drugiej z planowanych tras. B787 Dreamliner z Nowego Jorku do Sydney leciał 19 godzin i 16 minut, czyli o trzy minuty krócej. Trzeci lot testowy planowany jest na grudzień br.

Nawet 20 godzin w samolocie. "Ostatnia granica w lotnictwie"

To przymiarki do planowanego na 2022 rok otwarcia rozkładowych połączeń z Sydney do Londynu i Nowego Jorku. W czasie lotów testowych przewoźnik sprawdza wytrzymałość ludzkiego organizmu na tak długi czas przebywania w powietrzu, a także testuje udogodnienia na pokładzie.

"Loty non-stop ze wschodniego wybrzeża Australii do Londynu i Nowego Jorku to naprawdę ostatnia granica w lotnictwie, więc jesteśmy zdeterminowani, aby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby uczynić to właściwie" - mówił Alan Joyce, CEO Qantas, cytowany w komunikacie zapowiadającym "Project Sunrise".

Zanim to się jednak stanie, australijski przewoźnik musi wybrać nowe samoloty, które będą je obsługiwać. Qantas stoi przed wyborem Boeinga z serii 777X lub Airbusa A350.

Podczas testowych lotów na trasach z Nowego Jorku i Londynu do Sydney, sprawdzane jest, jak organizm pasażera znosi tak długi lot w powietrzu. Biorący udział w testach prowadzą też dzienniki snu, zarówno przed, jak i po rejsie. W czasie pobytu na pokładzie samolotu załoga i pasażerowie noszą też urządzenia monitorujące podstawowe parametry, a piloci muszą oddawać próbki moczu do analizy. W programie lotu są też regularne proste ćwiczenia fizyczne dla pasażerów.

Foto: Qantas / materiały prasowe Na pokładzie samolotu znaleźli się pracownicy Qantas i zaproszeni dziennikarze
Foto: Qantas / materiały prasowe
Podczas 19 godz. i 19 minut lotu mogli korzystać z udogodnień klasy biznes
Foto: Qantas / materiały prasowe
Regularnie wykonywali też proste ćwiczenia, mające utrzymać ich w dobrej formie i zapobiec np. zastojom krwi w żyłach
Foto: Qantas / materiały prasowe
 
Bezpośredni lot Qantas z Londynu do Sydney testował zarówno możliwości samolotu, wytrzymałość pasażerów, jak i stan zdrowia załóg w czasie tak długiego rejsu

Najdłuższe rozkładowe lotnicze połączenie na świecie oferują obecnie linie Singapore Airlines. To licząca 16,7 tys. km trasa z Singapuru do Nowego Jorku. Airbus A350-900ULR pokonuje ją w blisko 19 godzin.

Linie lotnicze Qantas dziś oferują połączenie z Londynu do Melbourne z międzylądowaniem w Perth na zachodnim wybrzeżu Australii. Odcinek z Londynu do Perth to blisko 14,5 tys. km, a jego pokonanie zajmuje 17 godzin. Samolot ma też inną konfigurację, oferującą więcej miejsc w klasie biznes, a na jego pokładzie nie ma typowej klasy ekonomicznej.

Londyn - Sydney. Drugie podejście po 30 latach

Foto: Paul Matthews/Fairfax Media / Getty Images
 
Trasę Londyn-Sydney w 1989 roku pokonał B747 jumbo jet "City of Canberra". Samolot w 2015 r. został przekazany przez Qantas australijskiemu muzeum lotnictwa

Linie lotnicze Qantas nie po raz pierwszy przymierzają się do bezpośrednich połączeń lotniczych między Australią i Europą. Pierwszą próbę bezpośredniego przelotu na trasie z Londynu do Sydney podjęły w 1989 roku. Wówczas testowy lot wykonał Boeing 747 (jumbo-jet). Samolot był jednak niemal pusty, a na pokładzie nie było pasażerów.

W 1989 roku jumbo jet zabrał zaledwie 23 osoby i blisko dwukrotnie większy zapas paliwa (183,5 tony). Lot na trasie 18 001 km trwał 20 godz. i 9 minut.

Foto: Qantas / materiały prasowe
 
Porównanie tras bezpośrednich lotów Londyn-Sydney z 1989 roku (z lewej) i z 2019 roku (z prawej)
 
 
(tw)
Data publikacji: 16 listopada 2019 11:20
 
Qantas Londyn Sydney. Boeing 787 
bije rekord, najdłuższy lot na świecie.
16 listopada 2019
Radio Top  Kręci Nas Muzyka

Kręci Nas Muzyka

Loading ...

   KONTAKT

Unit 29

Booth House

Featherstall Road South

Oldham

OL9 7TQ

Radio Top

 

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

REGULAMIN

2019 © Wszelkie prawa zastrzeżone | www.radiotop.com.pl

WIADOMOŚCI

POGODA

RADIO

RAMÓWKA

HIT NA HIT

TOP40.PL

MAPA RADIA

REKLAMA

POPROCK-owa 20stka